lördag 8 december 2012

Separationsångest.

Här och nu känner jag att jag verkligen, verkligen inte vill flytta härifrån. Jag är inte färdig här, inte på långa vägar. Jag älskar vår lägenhet, att bo där vi bor och vara mitt i allt på något sätt. Jag vill inte byta ut det. Det passar perfekt när man är 21 och vill vara med om allt nytt. Innan har jag nog inte riktigt insett att jag måste lämna detta redan innan jul. Förut var det mest ångest för att Marcus ska åka men nu när det lugnat sig så inser jag att jag inte vill lämna Lästmakargatan heller. Men det kommer ändå inte vara samma sak i vår och då kanske det är lika bra att vara hemma med alla mina kära. Jag tror verkligen det och det ska bli mysigt och fint, men  för första gången någonsin så känns Örebro så himla litet och inskränkt. Nu kommer de som säger att Stockholm är precis likadant. Men jag känner mig hellre liten och inskränkt tillsammans med 1,3 miljoner än 130 000.


Köpte ett fräsigt, asdyrt och glittrigt nagellack idag, på tal om något helt annat. Försökte visa det på bilden men det gick sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar